ကဗ်ာသေဘာတရားမ်ားႏွင့္ကာရန္
- မိမိစိတ္ခံစားမႈ၊ လႈပ္ရွားမႈ၊ ေတြးၾကံမႈတို႔ကို သူတပါးစိတ္၌ ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ ေတြ႕ ၾကံဳခံစား လႈပ္ရွားလာ ေအာင္ ကူးဆက္ေပးေသာ အရာကား ကဗ်ာ လကၤာပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႕ မိမိခံစားမႈကို သူတပါးကို ယ္ေတြ႕ ခံစားမႈျဖစ္သြားေအာင္ ကူးေျပာင္းေပးရသည္မွာ မလြယ္ကူေခ်။ မိမိသိသလို သူတပါးသိေအာင္၊ မိမိျမင္ သလို သူတပါးျမင္ေအာင္ ျပစားဖို႕ရာ လက္နက္ေကာင္းလိုသည္။ ထိုလက္နက္ ေကာင္းသည္ ကား ကဗ်ာလကၤာတည္း ဟူေသာ တန္ဆာ၊ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ေထာက္မကူညီေပးေသာ အသံကာရန္၊ စပ္ပံု ဟပ္ပံု၊ စပံု ခ်ပံု၊ အနက္အဓိပၸာယ္ စသည္တို႕ျဖစ္၏။
- ကဗ်ာလကၤာဟူသည္ ကာရန္ကေလးမ်ား ဟပ္ထားရံုႏွင့္ ကဗ်ာလကၤာေျမာက္ ၿပီဟု မဆိုသာေခ်။ မည္သည့္ ဘာသာ စာေပမဆို ကာရန္ခ်ိတ္ဆက္ပံု၊အသံေန အသံထားယူပံု၊ ရသေပၚေအာင္ဖြဲ႔ပံု စေသာ ကဗ်ာဥပေဒ စည္းကမ္းမ်ား ရွိေပ သည္။ ထိုစည္းကမ္းမ်ားျဖင့္ စနစ္တက် ျပည့္ဝေအာင္ ဖြဲ႕ဆိုသီကံုးတတ္မွသာ ကဗ်ာလကၤာျဖစ္ေပမည္။ ကဗ်ာစာဆိုသည္ ထိုထိုေသာ လက္နက္ကိရိယာမ်ား ကို မွန္ကန္ေအာင္ သံုးတတ္ပါမွ စာဆိုကိုယ္တိုင္ သိရွိခံစားရေသာ အရသာကို စာဖတ္သူသည္ တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္ ခံစားႏိုင္ေပမည္။ စာဆို၏ စိတ္ႏွလံုးဝယ္ ခံစားရေသာ အာရံုမ်ားကို သူ႕စကားလံုးမ်ားက အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ေပးေနမွသာ ကဗ်ာလကၤာ အစစ္ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။
- ပညာရွိမ်ား ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ကဗ်ာလကၤာ အရသာကို ခံစားႏိုင္ေသာနည္း ရွိပါ သေလာဟု စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေပသည္။ ခ်ိဳခ်ဥ္ ခဲဖြယ္တို႕၏ အရသာသည္ လ်ွာ၊ အဆင္းသည္ မ်က္စိ၊ ကဗ်ာလကၤာ အရသာသည္ နားျဖစ္၏။ ဂီတသံစဥ္မ်ားကို နားလည္ႏိုင္ရန္၊ ဂီတအရသာကို ခံစားႏိုင္ရန္အျပင္ ကဗ်ာအရသာကို သိႏိုင္ရန္ လည္း နားကိုပင္ ေလ့က်င့္ထားရေပမည္။ ထို႔ျပင္ ကဗ်ာဟူသည္ စိတ္ထဲက ဖတ္ရံုႏွင့္ အရသာ မျပည့္စံုေခ်။ သူတပါး အသံထြက္ဖတ္ျခင္းကို နားေထာင္ျခင္း၊ ကိုယ္တိုင္ အသံထြက္ ဖတ္ျခင္းတို႕ကုိ ျပဳမွသာလ်ွင္ ျပည့္စံုေသာ အရသာ ေပၚႏိုင္ေလသည္။
0 comments:
Post a Comment